fredag 4 november 2011

Distresser!

Hallå!
Länge sedan nu! Men som man säger, bättre sent än aldrig... =D
Men nu är jag iaf tillbaks och jag hoppas att inläggen kommer liiite oftare i fortsättningen!

Sen jag började scrappa har jag mest hållt mig till att göra LO.s. Någon gång ibland har man knåpat ihop ett kort och till jul har det blivit några fler.
Aldrig har man dock på mina kort kunnat hitta några motivstämplar utan endast textstämplar. Varför? Jo för att jag alltid tyckt att detta med att färglägga motiv inte varit min grej. Har inte tyckt jag kunnat och egentligen då inte heller tyckt det varit roligt.
För nån vecka sedan hade vi, jag och Pernilla O, ytterligare en kurs i distressmålning i butiken och som vanligt satt jag mest och kikade på alla kursdeltagare och deras fina resultat som målades
fram under kvällen.
Kursen tog slut och när jag på fredag morgon ska städa undan i butiken så ligger de där, distresserna, och ropar på mig! Måla, måla, måla! =)
Tillslut kan jag inte längre hålla mig utan tar fram dem, stämplar upp ett motiv och sätter igång att måla...
Och vad händer nu, jo jag tycker det är så kul! Resultet blev jag nöjd med och tyckte nog det blev iaf godkänt för att vara nästan första gången =)
Har sedan dess målat ytterligare två motiv och nu vill jag bara göra fleeer! =)
Vad hände? Kan detta vara min nya grej i scrapvärlden - ja den som lever får se! =D

Tänkte nu iaf visa er resultatet och kom ihåg - jag har precis börjat och måste öva måååånga timmar till!!!

Första målade motivet. Ska bli ett julkort tänkte jag =)


Sen blev det ett motiv som passade väldigt bra på ett kort till mina kompisar som precis fått en liten tjej =)
Så det blev både målat motiv och ett ihopknåpat ganska enkelt stafflikort.




I början på veckan fick jag in roliga tändsticksaskar i butiken som man ska dekorera själv.
Var ju tvungen att göra ett visningsex. och använde en av de nya Magnoliastämplarna och en ny textstämpel från reprint som jag maskade ihop.





Ha nu en skön alla helgons helg!
Kram Angelica

10 kommentarer:

Cathrin sa...

Jamen....jättefint jue:-) Du är ju värsta proffset.
Kram Cathrin

Marit Staaf sa...

Underbara alla tre!!! Du behöver ingen mera övning!!! Maskningen med reprint-stämpeln var suverän, svårt att säga vad som är vad.
Trevlig helg!

Poohtra sa...

Men ÅH !!
Du är ju hur bra som helst.
Ser fram emot ÄNNU mer alster !
kramkram!

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Angelika!
Tack för den fina kommentaren på min blogg. Du gör helt fantastiskt fina kort, och måla kan du ju:)

Jag är jättenöjd med smyckena, hälsa det till din syster.

Du ville ju ha receptet vi pratade om. Här kommer det.

Grekisk delikatess-panna:

Marienad till fläskfilé:
3-4 pressade vitlöksklyftor
1-1,5 dl god olivolja
1-1,5 tsk sambal oelek
2 msk kenesisk soya

Strimla ca 1 kg fläskfilé och lägg i marinaden. Använd en plastpåse. Låt stå i kylen i ett dygn.

Smörj en långpanna och lägg i ca 1.8kg potatisklyftor, de ska täcka botten på pannan. Slta över. Ställ in potatisen i ugnen i 220 grader ca 10-15 min. Ta sedan ut potatisen och strö över filén och resten av marinaden. Strimla 1 röd och 1 gul paprika och lägg dem över filén. Hacka en stor gul lök och gör det samma med den. In i ugnen igen ca 35-40 min. När det är ungefär 10 min kvar, så skiva tomater och lägg dem på över det andra. Ta en burk feta ost med kuber och lägg dem oxå över. (Jag använder Eldorados ost med olja och kryddor) In i ugnen igen och gratinera den tills osten smält lite. Håll koll bara så det inte bräns vid.

Kall sås:
4 dl turkisk yoghurt
4 msk majonäs
2 pressade vitlöksklyftor
2 tsk italiensk salladskrydda
lite pressad lime
Blanda ihop alla ingredienserna och in i kylen.

Servera med ett gott vitt bröd och ost. Om man vill kan man även ha en grönsallad till.

Lycka till:)

Här kommer även rulltårtan:

Choklad rulltårta:
3 ägg
2 dl socker
½ dl kakao
1½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ dl vispgrädde

Fyllning:
160 g mjukt smör
2 dl florsocker
½ tsk vaniljsocker
1 äggula
1 dubbeldajm

Ugn 225 grader

Ta fram en plåt och lägg ett bakplåtspapper i botten Vispa ägg och socker poröst. Sikta i kakao, mjöl och bakpulver och blanda ihop. Sist i med grädden och blanda.

Bred ut smeten i långpannan. Grädda i ugnen i ca 5 min.
Strö över socker över den nygräddade kakan och vänd den så att pappret kommer överst. Ta försiktigt dän pappret. Låt svalna.

Använd en elvisp och vispa smöret, florsockret, vaniljsockret och äggulan till en slät smet.

Bred över smörkrämen över kakan och hacka dajmen och strö den över krämen. Rulla ihop kakan. slå in den i bakplåtspapper och ställ in den i kylen minst 1 timma.

Skär i lagom stora bitar, kan serveras med vispad grädde och inlagda mandariner.

Lycka till:)
Om det är något du undrar över så hör av dig.

Må så gott, och var rädda om er
Kramizar Marie

Anonym sa...

Fin målning =)

RealExams sa...

your picture is so beautiful and i really loved your blog posting thanks for sharing again.

JaanaM. sa...

Du är ju jätteduktig!

Anonym sa...

Appreciating the dedication you put into your website and in depth information you provide.
It's nice to come across a blog every once in a while that isn't the same outdated rehashed material.
Excellent read! I've bookmarked your site and I'm
adding your RSS feeds to my Google account.

Here is my weblog sexvideovoyeur.com

Anonym sa...

I all the time used to read post in news papers but now as I am a user
of internet thus from now I am using net for
articles or reviews, thanks to web.

My webpage ... http://www.fuckvideojunkie.com

Anonym sa...

Hello superb website! Does running a blog such as this take a massive amount
work? I've absolutely no knowledge of computer programming however I had been hoping to start my own blog in the near future. Anyhow, if you have any ideas or techniques for new blog owners please share. I understand this is off subject but I just needed to ask. Cheers!

my webpage; http://www.youngasiansex.org/